tirsdag 3. november 2009

En ny epoke


Jeg er godt i gang med semesteret mitt på skolen. Det nærmer seg faktisk eksamen allerede! Jeg har vært i praksis i barnehage 4 uker, og nå er det tverrfaglig prosjekt. Svein Arild har vært på opplæring med jobben, og skal kjøre sin første rute alene i morgen. Livet er spennende! Jeg holder foressten på med en objektsamling hvor jeg har samlet småkryp og planter som skal leveres inn. Håpet var at jeg skulle bli mer vant til å ta på småkryp, men vet ikke helt om det har hjulpet så mye. Likevel blir jeg fasinert over hvor mye flott Gud har skapt, og dermed blir det verd å bruke mye tid på det!

Torsdag og fredag var vi på møte i Oasen. Det var fantastisk å høre Lee Burns forkynne! Han snakket om Guds løfter og om å tale ut i tro. Spennende og lærerike ting! Fredag var temaet : "Living the dream"- som handlet om å vite at Gud har kalt deg, å vite hvem du er i Gud og å ta bort "men" fra bekjennelsen din. Tankegangen vår trenger å forandres!

Lørdag var det cowboyfest, som ble en suksess! Etterpå var det "Late night praise party" med Ascona- trioen og lovsangsteam fra Oasen. Kjempebra:)

Søndag hadde jeg bursdag! Det ble en fantastisk herlig dag, med møte, god middag, fine gaver, fint besøk og gode minner. Gjennom 21 år har Gud vært like trofast, det er så trygt.

Vi merker at det ligger noe i lufta, det skjer noe i Oasen. Det er så spennende å være med på det som skjer! Vi ser med forventning fram mot fortsettelsen.

I høst har borettslaget mitt vedtatt å pusse opp fasaden på blokka. Det vil si nye verandaer, nye vinduer og ny "utside", i tillegg til et nytt, stort felleslån. Jeg gleder meg veldig til å få det fint på utsida (så det matcher innsida:) , men er ikke like gøy å måtte ut med mer penger.

Men Bibelen sier i filipperne 4, 19: "Så skal Gud, han som er så rik på herlighet i Kristus Jesus, gi dere alt dere trenger." Alt dere trenger! wow! da er det jo ingen grunn til bekymring. Dette tror jeg på og stoler jeg på. Gud har omsorg for alle områdene i livene våres. Han er ikke bare interessert i møter og aktiviteter, men at du rekker skole eller jobb, at du får sove godt og at du har det godt!

"All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra lysenes Far. Hos ham er ingen forandring eller skiftende skygge." -Jakob 1, 17-

Det skjer mange forandringer i livet akkurat nå. Både i forhold til jobb og til tanker. Gud jobber med hjertene våre. Han legger klar gjerninger for oss. Så vi kan gå rett inn i dem. Herlig!

Dette ble nok ganske rotete, men i hvert fall en liten oppdatering på livene våre og hva som skjer fortiden!
Flere oppdateringer vil komme etter hvert.:)

Ønsker deg Guds glede og ville begeistring! Må hans fred være over deg og hjertet ditt:)

- Linda:)

1 kommentar:

Heims verden sa...

Så herlig å lese det du skriver Linda:)

klem fra Silje:D