onsdag 28. mars 2007

Kort oppdatering


Sorry folkens at det skjer lite her, men det er fordi det skjer så mye i AUS. Skal prøve å informere helt kort om mine siste tider. To uker siden var det Colour Conference. Dette var en stor happening med over 17'000 kvinnelige delegater. Det var representert over 33 land. Bare en moro liten fakta. Disse kvinnene fortærte 30'000 brus og 180'000 expresso fra Torsdag ettermiddag til Lørdag kveld. Noe som endte i et totalt forbruk av toalett papir på 18 mil. Det er jo ikke så galt da. Skal love deg at jeg merket det.
Onsdag morgen klokka 7 på morraen gikk bussen. Klokken 8 var vi på Acer Arena, tidligere kalt Super Dome. Sydneys største innendørs arene med sitteplass til ca. 20'000 mennesker. Klokken 8 til 9.30 pakken vi 1'500 college elevene, 30'000 lunch bokser til delegatene. Så var det masse småarbeid utover dager med til-rydning og greier helt til jeg skulle i koret klokka 5 på kvelden. Kor øvelsen varte til klokka 10 eller noe sånt. Så var det hjem å sove fra klokka 12 til 5. Bussen gikk så klokka 6 neste morgen og arbeidet på Acer startet klokka 7. Der ble jeg plassert på excellence på dag-tid og koret på kveldstid. For de som ikke har skjønt det ennå så ble jeg plassert til å vaske dasser. Det var en utrolig konge bra jobb. Jeg havnet med ei jente på teamet og to gutter. Vi var det beste teamet av alle. Vi hadde det kjempe gøy hele tiden og gjorde en skikkelig bra jobb.
Gud takket meg under hele konferansen for en bra innstilling, noe som gjorde hele forskjellen. Torsdag begynte koret 5, Fredag 3 og Lørdag 4. Så var det øvelse til klokka 6. Middag, og så begynte møte klokka 7. Konge bra lovsang, men lite søvn, mye arbeid og lite mat gjorde at jeg var veldig trøyt første kvelden. Så måtte en sitte på scena under hele møtet som varte over 1,5 time. Torsdagen beste jeg meg for at jeg skulle være våken før jeg dro hjemmefra om morgenen.
Husker ikke helt hvor dette står, men et sted i bibelen står det at vi har fått all himmelens visdom. Den samme visdom og kunnskap som Gud har. Dette ble åpenbart for meg som at vi da også har like mye energi som Gud. Og har vi et problem har vi alle Guds ressurser til rådighet. Resten av konferansen var jeg overhodet ikke trøyt og alt var mye kulere og bedre enn det har vært før.

Så Søndag kveld var det innspilning av en nye "live" plata til Hillsong. Navnet blir for de som ikke vet det, -Savior King. Skal du lete etter meg på den når den kommer så står jeg sett fra salen på venstre side av scena i koret. 3 stykker ut-forbi meg mot gjerdet og rett foran forhenget som henger ned fra taket. Ikke at det er så viktig, men nå er det nå iallefall sagt. Det var en herlig kveld som ble sparket av med en oppmuntringstale backstage (som forøvrig var utenfor Arena, fordi vi var sikkert 1'000 stykker involvert) av Israel Houghton. For de som ikke kjenner til ham så er han en fantastisk Guds-mann. Kraftig stemme og feirings sanger som bare får deg til å danse og juble. Kvelden varte gode to timer og var et "deilig" møte med himmelen.

Uka etter hadde vi fri Mandag som vanlig og så Tirsdag. Så har det egentlig bare vært vanlig skole etter dette.
Har muligens nevnt dette tidligere, men jeg er altså leder på street teams for et team på tilsammen 7 stykker. Det er utrolig opplevelse å få gå ut til folk en ikke kjenner og bare spre Guds evangelie, Guds kjærlighet og nærhet gjennom å bare være der. La Gud prate gjennom deg og bare innse at dette er grunnen til at Han ikke har hentet oss hjem til ham ennå.
Arbeidet, lange dager, lite mat, åndelig krigføring og alt annet her nede kan til tider være et tungt press. Får bruke en liten illustrasjon jeg hørte tidligere idag. Vi er som ballonger. Visst vi skal greie å vokse å utvikle oss må trykket være større inni oss enn trykket utenfra. Når motet mitt til tider forsvinner og jeg kjenner anklageren kommer å prøver å slå meg ut begynner å Gud å minne meg på én ting. Denne enkle tingen som gjør at alle problemer virker så små, mine ønsker å begjær virker så ubetydelige og trykket synes å lette: Han minner meg på alle dere der hjemme. Som søker Gud, men som ikke kan skjønne hvorfor han ikke svarer. Alle dere der som betyr så utrolig mye for meg. Alle de hjemme som ikke kjenner vår Herre og Frelser. En generasjon og nasjon som begynner å miste de kristne verdier og sannheter som har lugget så dypt plantet i vårt land i så mange år. Gud viser meg aldri alle tingene han skal gi meg, eller hvor stor eller bra jeg skal bli. (Dette må forresten være vist meg på forhånd, ellers så hadde jeg ikke greid å gjøre noe visst jeg ikke visste hvem jeg var i Kristus, Hans mening for mitt liv eller hva han vil bruke meg til). Det han viser meg er alle de mennesker og generasjoner etter meg som jeg skal påvirke, være et eksempel (Også pr. Brian Houston sin definisjon er å være en leder = Gi mennesker et eksempel å følge), tale til og vitne om de ting han har gjort i mitt liv og siste men kanskje helst størst, å spre det glade budskap til alle som ikke har sikret evigheten forseglet i Den Hellige Ånd med Gud.

Jeg må stikke nå for jeg skal på kor øvelse.
Jeg savner dere alle så masse. Jeg kan nesten ikke vente til å komme hjem.
Du er skapt for storhet. Før verdens grunnvoll ble lagt hadde Han utvalgt akkurat Deg. Har du Jesus som Herre og tror på hans verk på Golgata er du rettferdig. Synden ble utslettet for deg, en gang for alle. Du er laget for å skape historie, Du er laget for å forandre din verden, din nasjon og hele verden, Og du er skapt for å bryte fortidens bånd, utenforskapet og all form for fangenskap.

Vær velsignet. Be for meg. Send gjerne en hilsen.
Gla i dere alle. Store bønner, velsignelser, ønsker for fremtiden og klemmer fra deres broder og venn, - SAS

1 kommentar:

Jorun sa...

Tøft bilde!!!!!!