onsdag 28. mars 2007

Til alle MENN!!


Hei kamerat, venner og krigskompanjonger.
ALT er mulig for den som tror. Enten du tror det eller ikke, så er DU en Sterk, Modig, Heftig, MANN og kriger. Om du kan se det selv eller ikke, så har du like mye makt som Gud selv. Selvsagt er ikke denne makten brukbar til annet enn Guds vilje, og heller ikke ved å heve seg selv over andre. Din sanne styrke, ditt eneste håp for fremtiden, det eneste som gjør deg til noe som helst. Er din overgivelse til Gud. Men når det er sagt så mener jeg ikke at de som ikke er overgitt til Gud ikke er noe. Men de må greie det i egen kraft og da er det desverre ikke langt du kommer. Tro meg, både meg og milliarder av andre mennesker har prøvd det. Faktisk så lever hvert eneste menneske slik fremdeles. For de vi ofte prøver å ta tilbake kontrollen og prøver å gjøre noe selv.

Jeg håper dette jeg skriver her kan være kort og kraftig. Som venn liker vi å bruke minst mulig tid på ting, så lenge det ikke er biler, båter eller liknende.

I hver eneste mann ligger det inn-plantet og fullstendig inngrodd i oss tre lengsler. Dette er ting som ikke blir til av omgivelser, men som desverre verden/omgivelsene greier å fordreie til noe negativt eller begrave fullstendig.
Om du leser dette og ikke gjenkjenner deg med disse tre lengslene, så er jeg lei meg for å si at da har verden greid å begrave disse.

1. Du har en lengsel inni deg etter et eventyr. Noe å utforske. Du lengter å få dra på en spennende reise å gjøre store oppdagelser. Se på en liten unge. Om ikke de skal oppi alle steder å grave, spesielt der vi sier de ikke får lov. Kan jo være, og er som oftest noe spennende der vi ikke får lov til å gå. Tror vi i alle fall.

2. En kamp å kjempe. Vi lengter etter en utfordring. Noe som er større enn oss selv som vil koste mer enn bare det vi kan gi. Vi elsker å utfordre hverandre. Vi elsker konkurranser. Vi elsker krig. (Ikke drepingen i så måte, men å kjempe for en sak vi tror på).

3. Siste men ikke minst lengter vi etter å vinne en skjønnhet. Denne delen greier de fleste menn å identifisere seg med. Tror ikke jeg trenger å forklare så mye av denne, annet enn at jeg vil si som mye som at, alt som er noe verdt å ha koster noe. Vi må kjempe for det.


Dette er tre sannheter som ligger plantet i oss fra barn. Gud sa bad Adam om å utforske jorden. Gi dyrene navn. Det du kaller dem, det skal de hete. (Kraft i ordene våre). Ha råderett over jorden.
Gud så også at det ikke var godt for mannen å leve alene så han lot en dyp søvn komme over Adam (noen som kjenner igjen det, haha). Så fra hans ene ribben (Forresten det eneste benet på kroppen som vokser ut igjen visst du fjerner det. Gud kunne naturfag) og skapte kvinnen.
Vil ikke gå så dypt inn på disse tingene nå, bare vekke deg litt så du kan se litt videre på dette på egenhånd.

Gud hadde tro på Adam. Han gav ham ingen instrukser om hva som kom til å skje. At Eva ville bli fristet. Han skapte Adam for å mestre situasjonen. Desverre som vi vet gjorde ikke Adam dette.


Gud har tro på DEG. Han skapte deg for å mestre situasjonen. Visst du leser gjennom bibelen ser du mange store menn som gjorde mange store ting for Gud. Jeg skal gi deg tre fellesnevnere for dem alle som kvalifiserer deg til å gjøre det samme.
1. Ikke en av dem var noe spesielle. De var ikke noe bedre enn andre. Faktisk valgte Gud de mest "misslykka" mennene han kunne finne. De hadde ikke mindre synd enn andre. Ikke levd noe bedre liv. De hadde ingen spesielle gaver som gav dem noe.
2. De var lydige ovenfor Gud.
3. De hadde sin styrke i Gud. Det var ikke deres egen styrke som gjorde at de kunne utrette noe. Det var at de kjente Gud og hentet sin styrke hos Ham.

Dette vil altså si for deg idag. 1. Om du mener at du ikke er noe som helst. At du ikke har noen gaver eller talenter. At du misslykkes i alt. Da er det akkurat deg Gud kan og vil bruke. 2. Visst du innser at Gud er allvitende. Har all makt i himmel og på jord og at hans instrukser for hvordan leve og hvilke handlinger å gjøre kanskje er bedre enn dine. Så du lytter til Gud å gjør det han ber deg, istedet for hva du selv sier og mener. 3. Visst du innser at du trenger ingenting annet enn tro. Har du tro så har du også boende på innsiden av deg, all Guds styrke. Den samme kraft som reiste Jesus fra de døde bor i deg.


Så vil jeg si kort til de som ikke ser disse lengslene i deg selv. Se tilbake på oppveksten din. På et eller annet punkt hadde du disse lengslene i en eller annen form. Enten har du et sår fra gal oppfølging eller ingen oppfølging i oppveksten. Eller du har i senere tid blitt "temmet" av verden. Til å gjøre deg av med alt det ville og utemmede i deg. Kastrert rett å slett.
Gud skapte deg mann. Han hadde en plan for deg når han skapte deg. Det er ikke noe farlig med disse lengslene i oss. Problemet er bare at visst vi ikke blir fortalt hva vi skal gjøre med dem så uttrykker vi oss på helt feil vis.
Sinne er kjent hos mang en mann. Det er din lengsel etter å kjempe en kamp som er blitt "temmet" av deg. Du vet bare ikke hvordan du skal reagere mot den.


Gud skapte deg slik å så på deg før syndefallet og sa at alt var godt. Det er ikke noe annet ond i deg enn fallet fra Gud.


Jeg beklager visst dette bare vekker en liten oppmerksomhet og ikke svarer på så veldig mye i din vandring mot det Gud har kalt deg til å være. Men dette er et så stort evne at jeg kan bare for nå gi noe grunnleggende og så får du heller stille meg et spørsmål på mail, eller sjekke det ut selv.


Gud trenger at du er maskulin. Bibelen sier at vi er i en krig. Det nytter ikke å være snill å grei, tale pene ord, gå i dress, jobbe overtid for meg penger, gjemme seg for konfrontasjoner, begrave det Gud har laget deg som i stedet for å utvikle det og bruke det. Du trenger styrke, mot, takle et nederlag, ta deg av problemer som oppstår underveis.


Vår største redsel er jo ikke at vi ikke strekker til. Det er styrken vår vi er redd for. Kan si med sikkerhet at noen av dere som leser dette (Visst noen, hahaha) tenker at jeg tør ikke å slippe ut det som bor inni meg. Jeg ser små deler av det til tider når jeg ser urett i verden. Når jeg ser noe som hjertet mitt lengter etter. Jeg tror det ville tatt livet av meg visst det fikk slippe ut. Uten at det blir håndtert på riktig måte, så er det farlig ja. Men derfor synes jeg du skal se litt nærmere på dette emnet. Visst Gud skapte deg mann. Tror du ikke kanskje du også burde være en da. Vi er jo veldig flinke til å innse at alt ikke er på plass i livet vårt. Vi leser bibelen i håp om at Gud skal forandre det. At vi skal se sannheten. Vel, verden går til stort angrep på alle menn. Virkelig angrep. For uten din styrke, beskyttelse ovenfor kvinnen. Så kan heller ikke kvinnene gjøre det de er kalt til.


Anbefaler deg til å lese "Slipp deg løs, mann".
Det er sikkert mange som har hørt om den boken. Og med alt annet er det alltid masse negativt å si. Jeg fant meg selv i boken fra første stund. Det er det ikke sikkert du gjør. Men gjør da som meg, og les den flere ganger. Den tredje gangen jeg leste den begynte Gud meg å vise meg disse tingene i mitt eget liv. Nå har jeg nesten lest den fire ganger og denne gangen underviser og åpenbarer Gud disse sannhetene for meg i bibelen.
Les boka NØYE, minst 3 ganger. Bruk all din ressurs fra bibelen og se om du kan greie å motbevise den visst dette virker for fiction til å være sant. Men visst det stemmer med bibelen, synes jeg virkelig du skal begynne å ta det til deg.


Bibelen kaller oss løven av Juda. De eneste løvene jeg har sett som bare er snille å greie og ikke gjør motstand er de som er i bur. Og for meg ser disse mer døde ut enn i livet. Tror du kanskje det er en liten sjanse for at ditt maskuline hjerte har begynt å dø så smått fra å være en løve til å bli en liten pusekatt? Å i tilfelle: Bibelen sier, "bevar ditt hjertet fremfor alt du bevarer. For livet utgår ifra det". Jeg synes det høres bedre ut på engelsk. "Cause out if it flows the issues of life".
Forresten så har Ny King James versjonen av bibelen 776 vers om hjertet. Noe som sier meg at det må være ganske viktig. Derfor tror jeg at det Gud har plantet i hjertet ditt er godt. Og utviklet i samsvar med Guds ord vil det forandre nasjoner.


Har du spørsmål kan du skrive meg på: zafir54@hotmail.com
Jeg kan ikke garantere noe svar å i alle fall ikke når. Men jeg vil gjøre mitt beste. Jobber intenst med å utvikle mitt hjerte og min kunnskap. Ikke fordi jeg vil det så veldig for min del, men jeg ser en verden som sårt trenger en Guds mann og leder til å ta initiativ til å legge ned sitt liv for andre. Enste grunn til at vi er her fortsatt og ikke er hentet hjem. For legge ned vårt liv for andre. Vær din nestes tjener og han vil gjøre deg til sin konge. Det var faktisk sitat av meg. Men som bibelen sier er ingenting nytt under solen. Alt går bare rundt. Så det er garantert noen andre som har sagt det før meg.

Vil avslutte med å quote som alle skribenter sier er så bra, for det er alltid noen før deg som har sagt det bedre enn deg. Jay Jury, leder for Hillsong Men. (Den beste undervisninga jeg har her). You ARE a Historymaker, A worldchanger, and a Strongholdbraker. Dette kan du selvfølgelig velge bort visst du ikke vil det. Men skal du leve i dette må du la Gud gjøre deg til en mann. Be Jesus om å innvie deg. Du kommer ikke til å angre.

Vær velsignet. Lev for noe større enn deg selv. Vær alles tjener, så vil du være deres herre. Vær åndelig, sann mannlighet er sann åndelighet. La Gud trykke hardere på innsiden enn verden på utsiden, slik at du vokser.

Alle beste ønsker, velsignelser og oppmuntrende kamprop før striden fra deres tjener, venn og medhjelper. - SAS

Ingen kommentarer: